bezplatne doradztwo dla firm

Psychologia perswazji – Dlaczego ludzie zachowują się tak, jak

Więc w jaki sposób można wykorzystać podświadome czynniki, które wchodzą w grę, gdy ludzie podejmują decyzje. Są to jedne z najbardziej popularnych z nich:

1. likeability Reguła: To może wydawać się oczywiste, ale ludzie coraz częściej mówią „tak” dla kogoś znają i lubią, a nie do zupełnie obcego. Znajomość – poprzez powtarzane, stały kontakt z kimś – Zwiększa to tak długo, jak styk był pozytywny, a nie negatywny. Likeability obejmuje wygląd, dlatego reklamodawcy używają piękne modele do sprzedaży produktów, niż te, które szukają zwykłych. We własnej branży, myślę o ludziach, którzy osiągnęli szczyt swojej gry, które są lubiane i szanowane i znane ze swoich zdolności do przekonywania innych ludzi. Co to jest o nich, która przyciąga innych ludzi? Jest związany z tymi ludźmi, mogą mieć efekt „halo” na ludzi wokół nich.

2. Reguła wzajemności: jeden z najpotężniejszych społecznych „zasad” jest zasada wzajemności, w której ludzie czują się zmuszeni do spłaty dobrą kolej na kogoś, kto wykonał dobrą kolej na nich. Był to eksperyment, gdzie kiedyś socjologowie wysłał Kartka świąteczna zupełnie obcych sprawdzić, jak mocno by nie czuć się zobowiązany do odwzajemnienia, a ponad 95% z nich wysłanych kartek wstecz – nawet jeśli nadawca był kompletny obcy dla nich. Według socjologów i antropologów, zasada ta umożliwia rozwój relacji i kontynuowanej wiedzy i dzielenie się zasobami, które są korzystne dla społeczeństwa w ogóle.

3. Zasada Walidacja społeczna: Biorąc pod uwagę kilka innych wskazówek lub ograniczony czas, w którym w celu dokonania oceny, większość ludzi reaguje wobec innych kopiując zachowanie ludzi wokół nich. Jeśli inni ludzie zachowują się dobrze do siebie, a następnie będzie zachęcać samo zachowanie od innych.
Artykuł dzięki: